Fler i ett...

Gjorde potatisgratäng häromdan OCH den blev lyckad ;) Det måste bero på den gamla ugnen att jag hela tiden misslyckades gissar jag :P Hihi!!




I förgår åkte jag, älsklingen, Jerry, Sandra & Robert till Blg. Hann typ bara till Spjutmo så frågade D om jag tog med boken (som möbelrondellen skulle ha tillbaka)? Öööh?? Vadå skulle jag ta den??

Det var bara att vända och åka tillbaka o hämta den.. det var bara det att vi hade tankat lagomt så vi skulle ta oss till mora... Så vi blev tvugna att tanka i mer... Precis när jag har stannat bilen vid macken så sitter Sandra och Jerry i baksätet och stirrar ner i golvet... tills dom sa att "det ryker här"!!... Sandra trodde först att hon hade haft hallucinationer eller att det var solen som gjorde att det såg konstigt ut genom solglasögonen men det var det ju inte...

Försten ur bilen var jag... de andra klev ur lugnt och sakta... Första tanken var kabelbrand.... Robban ställde sig och började rycka i baksätet tills älsklingen sa att det var fast skruvat.. Fort som faan skruvade älsklingen ur första skruven och lyfte så pass att han kunde kika under... "DET BRINNER JU!!" Andra skruven skruvades också ur och Robban slet ur baksätet... Gick bort med det till en närliggande snöhög och började ha på lite snö... Rykte som faan gjorde det.

Jag och Sandra tittade på varandra och sa att det kanske inte är så smart att stå vid en bensinmack vid det här tillfället :/

Kunde konstatera ganska snart vad branden berodde på... Ett pucko till ägare innan oss (nån av dom) har satt i ett VOLVO batteri, vilket antagligen är högre än original batteriet... Dessa metallskenor (eller vad det heter) som sitter i sitsen har lagt sig på plus och minuspol på batteriet och därav orsakat branden....

Så här i efterhand går tankarna hur det kunde ha gått... Bensinångor + eld?? vad blir det???



Ja men vi hade iaf. tur... åkte ner till farbror och fick lite tygsnuttar som vi kunde lägga i mellan sitsen och batteriet så pass att vi kunde ta oss till mora. Väl där åkte vi hem till Robbans pappa och hämtade en plastbit som som han hade i en av sina "?" bilar (vad de nu heter, säger alltid rallybil men det är FEL!!) aja skit samma...




Väl i mora tog Sandra & Robert egen bil då Robban skulle vara kvar i Blg för att jobba.

Väl i Blg åkte vi runt på lite affärer och gjorde det vi skulle. :)
På vägen hem fick Jerry sitta fram och älsklingen och Sandra fick sitta lite trångt i baksätet.

Hihi!! Blev lite fundersam när Sandra beklagade sig att hon inte fick in den och älsklingen frågar om han ska hjälpa till... HAHAHA!! Lite kul var det!!


Det var en ganksa lång dag.. men trevlig!! :D




Vill passa på att tacka både Ewa och mamma för hjälpen igår med uträkningen :) Kunde inte klarat det utan eran hjälp :)

Just nu sitter jag och tragglar med en laborationsrapport som ska vara inlämnad idag :/ Har typ fastnat IGEN!! Eller snarare.. jag vet inte hur jag ska formulera mig :/


Sen ikväll ska jag börja riva tapeter i vardagsrummet :) Har plockat ner alla prydnadssaker i en kartong och tagit ner hyllorna.. har doch tv möbeln kvar men den får älsklingen hjälpa mig med när han kommer... vilket han troligtvis gör nu... dunkar som faan ute på parkeringen ;) Hihi!!


Aja nu blev det ett sånt där långt inlägg igen... Hoppas ni hade tålamod :P


Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Sofiaa

haha men shit?

2011-03-04 @ 20:34:36
URL: http://rockabillybutiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0