Tröööögt...

Känns som att rummet för tillfället står still :/

Var iväg till färghandeln igår och införskaffade oss elementfärg och efter det jobbade jag 2 timmar. När jag kom hem stod maten på bordet :) Blev riktigt överaskad! Gulligt! Senare kom Ewa förbi en sväng. När hon hade åkt började jag "målartvätta" dörrarna (till nya rummet). Därefter maskerade jag glasrutorna.

Hann inte just så mycket mer. Fick ett inte så trevligt samtal...... "Hjärtat".........."akuten"....... :/

Efter 01:30 satte jag och älsklingen oss i bilen och åkte hem till en av de anhöriga för att hålla sällskap under tiden de andra var på akuten. Personen i fråga blev kvar över natten, så vi kunde en aning lugnare rulla hemåt igen. Ca 06:00 parkerade vi hemma. Blev sängen direkt.

Sen var det bara att gå upp igen vid 12:00. Åkte bort till min moster för att mata "gnälli" (Nellie) :) Hihi!!

Nu ska vi se om vi kan äta nått och efter det ska jag se om jag hinner spackla dörrarna innan jag ska jobba. Efter jobbet fortsätter jag troligtvis där jag slutat om jag inte hinner klart. Sen ska jag spackla alla hål i taket och uppe vid listen så det bara är till att börja måla taket.

Tyvärr blir det ingen tapetsering den här veckan :( Jag som hade velat ha det klart innan helgen!

Tisdag: Spackla klart det sista?? (som i sin tur ska torka till imon), Slipa i vardagsrummet (så det blir klart för tapetsering), Spackla dörrarna (som i sin tur också ska torka tills imon).

Onsdag: Jag jobbar, Tidigast idag kommer tapeterna till vardagsrummet, Slipa taket, slipa listerna, finslipa dörrarna, måla dörrarna med häftgrund (som också ska torka X antal timmar), 18:00 samling på skjutbanan inför tävlingen. 

Torsdag: Skytte tävling från kl. 06:00?? tills på eftermiddagen. (Pappa kommer inte orka tapetsera efter tävlingen)

Fredag: Pappa jobbar, Vi får besök??

Lördag: Jag fyller år, pappa jobbar natt, klubben har skyttetävling kl.13:00, PARTY (ja Anja, det blir nog det ändå :) Hehe!!)

Söndag: VILA/bakis ?




Nån som annars vågar tapetsera det nya rummet?? Men tabbar ni får ni själv står för nya tapeter.. dom kostade ju bara 399:-/rullen ;P Hehe!!



Nej, usch! Orka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0