Akuten :/

Jaa vad ska man säga om akuten i mora??? Bokstavligen hatar stället... Akuten är väl dit man går om det är akut??? eller har jag missuppfattat? Man ska väl knappast behöva vänta i flera timmar på att få hjälp??

Vi satt där i 4 timmar och efter det frågade vi om det skulle dröja länge till innan vi skulle få hjälp. Fick till svar att dom just precis tagit emot en trafikolycka så nu fick vi vänta i MINST 1 timme till..  Nej tack!

Gick upp och hälsade på Mormor en sväng och efter det blev det en snabb vända på Willys under tiden vi väntade på att Madde skulle komma till mora. Hann t.o.m. svänga ut i Färnäs och lämna Sandras skor.

När vi kom till dalen igen så satte jag, älsklingen, Madde, Ewa och Jerry oss ner och åt några baguetter med sallad och grejer :P Mums! Mysigt!

Imon ska jag följa med Danne upp till Jerry och "skruva"... eller jaa... danne ska säga till Jerry hur han ska göra :) Själv ska jag prata med Ewe och pappsen :) Hihi!! Madde & mamsen jobbar :/ Annars vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på...  Joo sen när jag kommer hem ska jag göra mat :) Kände idag att jag blev super sugen på kött, pommes och lomanders bea ;P Hehe!

Nu ska jag och älsklingen krypa ner i sängen och kolla på en film ;)

Nattinatt!!

Kommentarer
Postat av: E ♥ Aspelin [ F o t o g r a f i e r & livet som det är.]

Ja, akuten i Mora är inget hurra över direkt. Inte vårdcentralen heller för den delen. Jag har också fått vänta i flera timmar, det var iofs inte så jätteallvarligt den gången, men åker man på akuten så vill man ju ha hjälp fort. Inte långt ifrån att man får hjälp fortare om man åker till Falun eller t.o.m Uppsala!

2010-08-17 @ 22:18:47
URL: http://emelieaspelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0