Chaufför... ALDRIG MER!

Igår var jag och Danne chaufför. Danne åt Bailoo och jag åt P. Säger bara aldrig mer igen. Nu har han mycket att gottgöra.

Innan vi ens kommit iväg fick vi stå och vänta 1,5 timme fast vi sagt att vi skulle åka kl.16:00. Totalt var vi 3 bilar som skulle samåka. Men när P som åkte i den 3:dje bilen var klar så stack dom bara. Ändå var det han vi väntat på hela tiden. Förutom dom sista 15 minutrarna som vi väntade på Ica som bara skulle göra sig helt klar.  

Men men jag och Danne samåkte iaf. I bilen jag körde var det jag, Tobbe och Ica. När vi kom till mora skulle vi plocka upp Robban som skulle hålla mej sällskap :) Sandra stackarn jobbade ända till 22:00. Usch!

I bilen Danne körde var det Bailoo, Sara, Elin, Mitch och Jimmy. Hela vägen till vansbro gick det väl ganska bra antar jag. Vi kom ifatt P när vi var mellan Mora och Venjansinfarten. Sen efter det så hade vi sällskap nästan hela vägen. Allt var väl lugnt till en början antar jag. Förutom att jag kände att jag ville hem redan innan vi åkt. Kände mej allmänt irriterad och nere. Fast det gick väl upp och ner hela tiden.

Väl i vansbro åkte vi några raggarvarv och sen ställde vi oss på en parkering, sen åkte vi nått varv och efter det en parkering igen. Höll på så ett bra tag. Sen började de flesta bli en aning hungriga. Vi bestämde en plats vi skulle äta på. Fick bli en av pizzeriorna. Bailoo bjöd både mej och Danne. :) Han är bara så goo..

Satt nästan och skrattade hela tiden när jag var med Bailoo och hans gäng. Det var riktigt roligt att vara med dom. Dom kollade så att jag också hade det bra.

P som jag körde åt frågade inte ens om jag var törstig. Jag vet inte hur ni är men har jag en chaufför och vi blir ute en längre tid ser jag till att chauffören får både äta och dricka. Bailoo resonerade lika som mej.

Aja skit samma..

Senare tog vi några varv igen. Sen fick jag ett sms med P då han skrev att han blivit nedslagen. Men suck. Vad fan gör han för att lyckas varje gång?? Suck, suck, suck!!



Träffade även Martin den kvällen också. Det var verkligen länge sen vi såg honom nu. :) Riktigt kul :) Hehe!!



När det började närma sig hemfärd fick P ett samtal. E skulle också åka med oss hem. MEN SUCK!!!!!! När hon väl kommer bort till oss är hon skitförbannad och bölar som en 3 åring. Hon skulle ta livet av sig och hej & hå.. Aja.. orka bry sig. När alla väl satt sig i bilen så delar hon och P framsätet bredvid mej så klart..... Så fort hon kom in i bilen blev det ett jävla liv. Ljudnivån blev iaf. 10 ggr högre. Jag vred stereon på max bara för att slippa höra dom. P var snabb som satan med att sänka och så forsatte tjattret... Till slut orkade jag inte mer och bad alla hålla käften. Blev tyst i nån sekund innan vi släppte av dom vid den 3:dje bilen.

När dom gått ur var det bara jag, Tobbe och Ica i bilen, skööööönt!!! Sen drog vi hemåt..


På vägen hem körde vi förbi en bil som stod stilla vid vägkanten. När vi nästan var i mora fick Tobbe ett telefonsamtal om att vi skulle vända. Färddatorn i bilen visade att vi kunde ta oss 40 kilometer. Njaaa... jag vänder inte... Efter lite tjat och övertalning fortsatte vi mot mora. När vi kommer in i mora märker jag hur bilen inte riktigt svarar på gasen. Hmmm.. kollar på färddatorn och där står det bara "_ _ _ till tom tank" HEJJA HEJJA!! vi tog oss upp i noret iaf för att tanka på JET. Väl där upptäcker Ica att hennes plånbok ligger i hennes andra väska som ligger hemma i Älvdelen. Tobbe hade bara mynt och jag hade inget på kortet. Allt gick verkligen som en chaufför vill att det ska gå.

När Danne och Bailoo kom dit så och testade tog automatjäveln inte emot korten...

Någon gång under tiden som Danne och dom kom upp till oss i noret blev det osämja i deras bil mellan Robban och en annan idiot. Vad vill jag inte gå in på men hade jag varit Robban hade killen legat på backen för länge sen. Robban tog sina grejer och började gå hem. Samtidigt som jag var arg och irriterad på honom för att han inte hoppade in i våran bil så förstod jag honom. Det var iaf. moget av honom att vända idioten ryggen och gå därifrån.

Vi åkte över till Preem och försökte tanka där men där fungerade det inte heller så vi skulle testa nere på OK i kristineberg ist. Åkte dit. Kom ifatt Robban och försökte få in honom i bilen men han vägrade. På OK gick det inte heller att tanka. Så vi rullade vidare till Statoil. DÄR gick det. Bailoo som inte hade en enda skylldighet att tanka, tankade så vi säkert skulle ta oss hem.

Under tiden som Bailoos bil rullade mot Älvdalen åkte vi efter Robban för att kolla om vi kunde få in han i bilen men icke. Då jag hade pratat med Sandra tidigare hade hon kommit in i mora för att hämta honom. Vi rullade bredvid Robban för att iaf. försöka ge honom hans USB minne som han glömde i Bailoos bil. Han tog emot det och kastade det så långt han kunde. Blev ännu mer förbannad och vräkte ur mej det ena efter det andra, trots att jag vet hur han blir när han blir arg. Sa bl.a. att han var omogen och att det var väl dags att växa upp nu. m.m... Sandra lyckades iaf. byta något ord med honom. Jag sa till henne att ringa om det blev något annat.

Vi började rulla mot dalen och sen ringde Robban upp mej. Han bad om ursäkt för sitt beteende. Vi pratade en stund och jag förstår varför han blev så jävla arg. Jag hade nog blivit 17 ggr värre om jag varit i hans skor men tack och lov inte.

När vi kom till dalen så släppte jag av Ica och Tobbe och åkte sedan bort till Bailoo för att plocka upp Danne. Vi pratade med Bailoo en stund om det som hänt under kvällen och vi höll med varandra. Mycket dålig stil av både den ena och den andra. Både P & P betedde sig som idioter.


Ska aldrig mer vara chaufför iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0