Grattis Morfar På Födelsedagen!

Idag har jag typ bara sovit 4 timmar.. Jäsp.. Känner mej en aning trött men det är väl inte så konstigt ;) Pappa ringde och väckte mej vid 11:00. Vi skulle åka med honom till mora. Men som vanligt så var det Madde som var seg där hemma och inte jag för en gångs skull :D Hihi! Pappa ringde en signal när dom lämnade gården så jag och Älskling gick ut och ställde oss vid Domus så skulle det bli lättare att plocka upp oss.. Men nej.. Tror ni dom såg nått?? Ingen av dom.

Aja.. När vi börjat åka så kändes det som om hela himlen föll ner.. Hatar snö.. Vi bestämde oss iaf. för att åka västsidan ner för att slippa all trafik (med tanke på vasaloppet och allt) men helvete heller. Det var då fan lika mycket på den sidan.. SUCK!

När vi inte alls har långt kvar så tvärnitar en kärring (i en röd lite ful bil) framför oss och bli stillaståendes alldeless innan shikanerna (eller hur det stavas) vid mora parken.. så pappa tvärnitar han också men vi glider bara.. Är juh trots allt 2 ton som kommer rullande... Vi visste att vi inte skulle hinna stanna så pappa vejer åt sidan och in i en snödriva. Stod i stort sett bredvid kärringjäveln.. Hon vänder sig åt vårat håll och kollar med stora ögon och sen drar hon där ifrån.. Ingen fattade varför hon stannade... Jag menar.. det kom juh inte ens mötande trafik.. Hallå...?! IDIOT!!

Vi började försöka knuffa bilen men den är juh inte den lättaste.. Så vi ringde efter mamma som redan var hos mormor & morfar. Lagom när hon kom så kom det en farbror med en sandhink i handen och frågade om vi ville ha hjälp.. Jag gick bort och satte upp en varningstriangel. Och när jag är på väg tillbaka så pekar farbrorn åt mitt håll.. Jag vände mej om och där kom det en traktor :) Farbrorn stannade traktorn och frågade om han kunde hjälpa oss. YES!! Vi stannade upp trafiken i en minut eller så men det skiter jag i.. Turistjävlar som inte ens kan stanna och fråga om man vill ha hjälp.....

När allt var klart så tackade vi farbrorn i traktorn och farbrorn med hinken för hjälpen och så rullade vi vidare hem till mormor & morfar.

Där blev det kaffe och tårta.. När vi varit där ett tag så var det dags att rulla hemmåt igen. Innan vi gick så bokstavligen tvingade mormor på oss barnbarn en varsin slant. Jag blev nästan osams med mormor när jag inte tog emot den. Men men hon är då snäppet envisare :) Min söta mormor <3

Mamma ville inte köra själv hem då hon var så trött så jag fick köra.. Vi samåkte med pappa hem men skildes vid DinX då vi skulle förbi stallet för att plocka upp Ewa som varit på ridtävling eller något sådant.. Tror att det var något sånt iaf!

Och nu sitter jag här.. Mamma undrade om vi ville äta hos dom så vi får väl se.. Ska väl vänta på att Madde, Adde och Pappa kommer hem från luftskyttet först (därav den tidiga hemfärden från morfar). Neej nu ska jag nog kolla på en film eller nått annat.. Jaa jag ska tvätta :)


Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0