Mamma 50 År! <3

Har varit lite dålig på att uppdatera en aning. För ca 3 veckor sedan fyllde min älskade mamma 50 år. Jag och mina 2 systrar (och även pappa var med på ett hörn) planerade en överraskningsfest för henne.

Nedan följer några bilder från kalaset :)



Jag & Sandra satt och knåpade ihop ca 25 st inbjudningskort :)




Dukningen :)




Dukningen igen :) Det var lite trist att rummet var så avlångt..




Mellan platserna strödde vi ut Marianne godisar. Och som ni kanske såg höll vi temat svart, rött & vitt. Jaa, förutom ballongerna som var i lite olika färger :)




Välkomst drinkarna (iaf. en av dem,nämnligen barnens :) hehe!) Och ordet "svinesvål" är ett intärn skämt. Hehehe!! :D




Efter att vi diktat upp lapparna till bålarna så kom vi på hur bra de passade :) Mamma hette nämnligen Svensson innan hon gifte sig med pappa :) Hehe!




Hehe!! För er som inte vet så har vi Finska släktingar :) Och FÖRHOPPNINGSVIS så fattade ni att barnens bål var alkoholfri, Svenssonbålen var lagom och den finska bålen  var en aning starkare :P Hihi!!


Har tyvärr ingen bild när mamsen anländer till Lokalen.

Syrran fixade så att hon fick skjuts av Persa :) Lämnade några lappar hemma som hon skulle följa sen stacka alla hemifrån :) Hehe!! Stackarn! Hon måste ha kännt sig övergiven :)




Tyvärr syns inte alla :)




Har ju dock inte den bästa zoomen på kameran ;)




Mamsen öppnar presenter :) I bakgrunden (på bordet) står det "lilla" kortet som de flesta skrivit sina hälsningar i. En kul grej att ha kvar. Tycker jag iaf. :)




Mina älskade systrar <3




Mamsen med en av sina presenter :) Bilder på sin lilla ögonsten sluggo :)




Alf gjorde en favorit i repris :) I bakgrunden står Tommy Levin :)




Det blev väldigt mycket skratt :) Och det var väldigt kul att underhålla alla :)


Först när alla kommit (även mamsen) så åt vi smörgåstårta :) Någon gång under den tiden så ställer jag mej upp och säger till alla som var där... "En stor eloge till margit som hållt käften den här veckan!" Alla började skratta och applådera. Med andra ord, vill man att något ska komma ut så säger man det till mormor. Så därför höll vi festen hemlig även för henne. :) Hihi!!

Sen blev det presentöppning för mamsen :)

Efter det blev det en "sittande tipspromenad". Då det var så trångt i Lokalen och för att slippa så mycket spring så körde vi tipspromenaden på projektor :) Kan lova att det uppskattades av de äldre. :) Först blev det en tipspromenad med endast frågor om mamma.
Nån gång under tiden vi läste upp frågorna så skriker mormor rätt ut... "Den här frågan kan jag, det är 1!!"
"Håll käften mormor!" , skriker jag rätt ut. Så den där elogen kan jag nog ta tillbaka :P hihi!!

Efter det blev det en tipspromenad med lite ovanligare frågor. Hehe! Vilket vi inte visste svaren på förrän efteråt då det blev en tävling, så man kunde inte fuska. :P Hihi!!

Har tyvärr ingan bilder från tävlingen. Det finns endast på film :) Men det är väl bättre med rörliga bilder :) Hahaha!!




Efterfesten :)
På vänster sida av bordet siier först pappa och Jocke (min hårdrocks kusin ;) hihi!), Anja (Kusin), Mamsen, Madde (syrran) och Adde (syrrans kusin).
På höger sida (bortifrån) sitter Jerry (lillebror), Stoffe (lill kusin), Erik (kusin), Jag och Allas favorit Tommy :D




Favoriten Tommy, min älskade kusin Sandra, brorsan Jerry och kusin Stoffe <3




Sötnosen Madde (lillsyrran) <3




Här visar Robban sitt rätta JAG :D Hahaha!!




Eller var det här kanske :D


Aja... hur som helst. Mamma var mycket nöjd över kalaset och alla som var där hade kul. Har fått mycket beröm i efterhand :) Är jätte kul att höra!

Finns nu tyvärr inga bilder efter denna ovanför. Eller jo det gör det väl men de är en aning suddiga :D Hehe!



Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0