Sista kvällen!

Ja det kan man väl lugnt säga för imorgon bär det av hemmåt igen, och då kommer jag inte kunna skriva så mycket för det blir jag som ska köra.


Idag har vi (Jag, Danne & Lollo) varit nere på samhället en sväng för att handla. Blev lite mat och annat tjafs :) hehe..


Senare när Patrik kom hem från jobbet så åt vi först mat (Potatisgratäng och grytbitar... mums.. hehe!)
och sen gick Patrik och Danne ut för att byta lite delar på BMWn.
Jag och Lollo "tvingade" oss själva ut i skogen (runt huset) för att plocka lite mer svamp. Ojojoj.. jisses vad många svampar jag hittade.  JAG!! jaa det är sant! fråga Lollo :D Haha!
Och jag kan juh säga att jag vet varför jag hittade så mycket också, och det har jag kommit på alldeless själv. Jo, varken Patrik eller Danne var med.
För sist vi var ut i skogen så gick jag sist (med andra ord bakom Lollo, Danne och Patrik) så dom hade ju redan länsat skogen när jag kom fram.
Lagom när vi kom upp på gården så ringde mamma så jag pratade med henne ett tag. Saknar dom där hemma faktiskt. Sen gick jag bort till Danne och Patrik för att kolla hur det gick för dom. Danne sa att det tog Patrik nån minut bara att byta det där som sitter fram vid däcket på ena sidan. Kommer inte på vad det heter. Länkarm eller nått sånt. Och det var juh bra att det inte krånglade för dom.


När jag kommer in så hinner jag inte mer än ta av mej skorna förrän Lollo säger att hon hittat en fästing på sig. FAAN just ja.. dom där jävlarna hade jag glömt. Sprang in på toa där det var bäst belysning och sliter upp tröjan för att kolla... hittar ingen där... eller där.. eller där..
hmm.. kollar lite på byxorna... Och där.. inte ens en centimeter från huden trippar en liten jävel. I ren panik sprätter jag iväg den lille faan..
Har inte en aning vart den tog vägen, Jag ropar på Lollo som kommer och hjälper mej leta. Men förhoppningsvis lyckade jag träffa handfatet så den for ner där. Sen var det bara att kasta av sig kläderna och hoppa in i duschen. Vilket man ville eller ej.

Efter det så åkte vi alla fyra ut till kyrkogården för att tända ljus hos M. Tog bilen in som sist. Men nu fanns det iaf. belysning. Sen tog vi samma väg ut som vi andra gjorde sist vi tog bilen in. Danne satt i baksätet och sa nått om att det syns vilka som är familjegravar, p.g.a de aningen större gravstenarna. Sen kläcker Patrik ur sig: -"Tsjaa, fast det är ganska dött här"! Men haha tyckte jag, nu va juh han rolig så det räckte. hehehe!!!
När vi kommer ut på parkeringen så kommer det en bil på väg in. Det är Ms Pappa och brorsa. Dom skulle in en sväng till M också. Stod och pratade med dom och efter ett tag så hör vi ett djur som skriker i skogen. Undrade vad det kunde vara och då sa J (Ms pappa) att det var ett rådjurs kid, och då ställde jag en smart fråga (enligt mej själv) är det en sälunge. Bra bra! Inte just! Dom heter Kut och inte Kid. Jaja, men kan juh inte vara bäst jämt! Dom andra fick sig ett gott skratt (som vanligt) men det bjuder jag på! :) sen åkte vi vidare.

På hemvägen tyckte Patrik att vi skulle ut på en liten vildsvins safari. Sagt och gjort. Hittade inte ett enda vildsvin. Åkte ut på en åker för att följa efter några "Renar" (som dom retar mej för) som i själva verket var hjort. En bit in på åkern säger Lollo något fiffigt..  -"Vart tog vägen vägen, vi är på en åker och åker". HAHAHA!! SMART svärmor! Inte för att hon menade det (så blåst är hon inte) ville bara vara lite rolig. Hihihi!! :D

Jooo på tal om "Renar"! Det var så här att i fredags (begravningsdagen) så var vi juh ut till olycksplatsen i karavanen. Och på vägen tillbaka så säger Lollo att jag ska köra försiktigt för det finns mycket djur efter vägen. Och mycket riktigt mitt framför bilen hoppar ett djur upp.  Smartskallen jag var juh tvungen att kläcka ur mej den supersmarta kommentaren  "Vaaah! har ni också renar?" -"Nej Millan, det där är en hjort!" säger Lollo. Bra Milla BRA!!

När vi kom hem sen iaf. så gjorde vi varmar mackor. Sen gick Patrik och "sköt sig i benet" :) Och kvar upp är jag, Danne och Lollo.. eller nej.. inte Danne.. han har somnat på soffan. Så vi ska väl inta "snarklådan" vi också.


Ska väl bege oss hem vid lunchtid imon.




God natt med er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0