Bloggtorka... som syrran brukar skriva :)

Har inte just haft någon lust att sitta vid datorn för tillfället. Det var meningen att vi skulle åka hem till Dalarna i Måndags men det blev ändrade planer. Danne blev sjuk och kan förstå att han inte hade någon större lust att sitta i en bil i 6 timmar.
Vet inte om man ska säga att det var tur att vi inte åkte hem... Upptäckte idag att bränsle slangen läckte.. det är hål på den. Jippie.. INTE såå konstigt att bensin mätaren sjunkit så snabbt. Tankade fullt i Söndags (80 Liters tank) och nu har vi 50 liter kvar. Och då har vi åkt in till samhället max 1 gång per dag (ca 1,2 mil) och in till Linköping en vända (ca 5 mil). Hejja hejja! Det går bra för vårat lag. Eller inte!

Idag har jag och Darling åkt in till Linköping för att gå in på Biltema för att köpa VIKTIGA delar till bilen.. Ska juh besiktas snart så går den inte igenom nu så vet då inte jag. Ska passa på att byta olja, filter och tändstift också. Känner mej riktigt stollt. Jag som har sån köpmani har inte handlat en pinal som är oviktig utan endast saker vi MÅSTE ha. hehe!

Igår av någon anledning så blev jag haft döv på ena örat. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Så Lollo letade fram ett öron ljus som vi testade. Blev lite bättre men inte mycket. Patrik sa att han trodde att det skulle ge med sig om jag sov på det örat under natten. I morse när jag vaknade hörde jag ingenting. Shit! Faan!! jaa vad ska man tro om man aldrig varit med om det förut?? Trodde att jag blivit döv. Helt ärligt. Så innan vi gnissade iväg till Linköping så stannade vi till på Åtvidabergs vårdcentral. Fick träffa en sköterska som kollade i örat på mej. Slutade med att jag fick spola. Och det hjälpte kan jag säga. Det var en vaxpropp (BLÄ!! äckligt). MEN nu hörde jag bättre på det örat så jag frågade om hon inte kunde ta det andra örat också, så det gjorde hon.
Nu kan de andra inte snacka skit utan att jag hör längre :D haha! Och sen kan inte Patrik kalla mej för proppen heller, som jag fick heta igår :)

På tal om uttryck... Häromdagen så stängde Patrik av den "stereofoniska ljudåtregivningsapparaten" (Radio). Lollo "Mjäll kriga" (Head bang) och sen gick Patrik och "sköt sig i benet" (Gick och lade sig).

Andra uttryck som Patrik brukar ha är:
Pedalsyra = Fotsvett
Polera gravstenarna = Borsta tänderna
Snarklåda = Säng
Snarklåde ingredienser = Sängkläder
Slafsblafs = Vindrutetorkare
Tassskydd = Strumpor
Jam = Katt
Vaff = Hund
Vrida anus i vinkel = Skita
Avföringscentralen = Toalett
Vaffe & Smörfås = Kaffe och smörgås
Tofflor = Våfflor

Det var några av dom.. :D Hahaha! Kan juh iaf. inte missa att ha roligt när man är här nere och hälsar på.


Igår när vi spelade kort, Jag, Danne och Lollo (för Patrik hade skjutit sig i benet) så hade vi radion på och der var nått program där dom satt och pratade om "Magiska Stunder", Då avbryter Lollo och säger att magiska stunder för henne är att gå med mej i svampskogen och höra mej säga "Jag hittar inte en enda svampjävel" eller "jooo.. se på faan... en flugsvamp".
Haha.. :)

Nu börjar det kurra i magen.. Lollo har börjat göra sina köttbullar.. MUMS!! HUNGRIG!

Var nyss ut på altanen och hämtade skruttis som på något sätta hade tagit sig upp i taket. Och där uppe satt hon och kunde inte ta sig ner. Hon hade lycktas ha ner Lollos spegelhjärta som hängde i närheten så det gick sönder.. så just nu sitter Lollo och försöker limma ihop det. MEN det går inge bra för henne. Har limmat fast hjärtat i Netto bladet.. Lyckat Lollo:) HAHAHAHA!!!!


Nej nu har jag kramp i händerna..

Ska se om jag skriver lite mer senare.


Bye!!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Måste säga att du skriver förbaskat roligt o underhållande på din blogg. Skitkul att läsa, bortsett från min lilla blunder m lim o nettoblad. Kan ju inte va´bäst jämt!:)

Apropå svampturen så hittade du ju faktiskt svamp du oxå! Även en blind höna brukar ju hitta sig ett korn!:)

2008-09-10 @ 15:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0