Söndag.

Dagen började väl i stort sett med att jag satt vid datorn och Madde ringde och frågade om hon och Ewa fick låna min dammsugare (min gamla). Så vi åkte upp en sväng och lämnade av den där. Mamma hade dammsugit ute på verandan och antagligen så har det kommit in vatten i deras så dom visste inte om den var trasig. Madde och Ewa höll på att städa nere i tvättstugan och rensade bort gamla kläder och sådant. Blev nog ganska snyggt kan jag tänka mej. Ska åka upp till dom imorgon och kika på hur det blev.

Hur som helst.. när vi kom in på gården iaf. så stod pappa & Tom ute och höll på med Ewas bil. Dom bytte batteriet. Pappa frågade om inte jag kunde ta en vända på byn och kolla hur den gick, och det kunde jag väl, så jag och Danne tog en sväng. Gick väl relativt bra förutom att den drog åt höger (ganska mycket) och guppade lite konstigt. Åkte bort på OK och fyllde på luft i däcken. Förklaringen fick vi där iaf. I höger framdäck var det bara 1,5 kg, och de andra hade ca 2,3 kg. När vi åkte hem så gick den som en klocka :) Den varvade inte så där konstigt som den gjorde förut heller. (Inte för att jag är en bilmekaniker men jag kan då ganska lugnt garantera att det inte är någon topplockspackning som en viss person sagt att det var tidigare)

När vi kom hem så gjorde jag och älsklingen hemmagjord pizza..  Sen satte vi oss framför en film på tvn och åt. Faan va gott det var!

Efter det satte jag och älsklingen oss för att spela kort. När det var min tur att dela så får Tussan ett CP ryck och bara stutsar fram över golvet.. Vette fan vad hon höll på med:) Sen råkade jag dra tummen genom kortleken så det fräste till och Tussan flyger nästan i taket med alla fyra ben rakt ut. Matte sitter självklart och skrattar åt den lille och gör samma sak igen, och åter igen är lilla Tussan i luften med tassarna rakt ut, och Matte skrattar ännu mera. Sen säger jag till Danne att titta vad hon gör när man gjorde som jag gjorde och försöker mej på samma sak igen och misslyckas. Nu var det inte katten som flög utan kortleken. Över HELA köksbordet och på golvet. Och då skrattade Husse åt Matte istället. Kan inte säga annat än Lyckat! Bra jobbat Millan! Hehe!

Sen fortsatte vi spela men jag tröttnade ganska snart.. Hmm gissa varför... Jag vann kanske 2 av 10 gånger! Så neej.. det blev inget mer kortspel. Ska istället sätta på en film att somna till..


Sov så gott alla!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0