Jahapp... idag!

Madde & Adde messade när jag och älsklingen satt och åt frukost och frågade om vi ville följa med ut i skogen upp på ett berg och ta lite kort.. Kunde vi väl.... Dom skulle bara duscha och äta först så skulle dom komma och plocka upp oss.

Väl "där" upp så märkte vi att det var ganska igenväxt och inte speciellt ljust (ingen sol som lyste upp)... ganska molnligt och dimmigt... men men vi (jag, Danne & Adde) fick en promenad iaf. (Madde väntade i bilen) :)

På vägen tillbaka så hade vi en liten björnsafari... (Adde sa att dom sett björn där uppe så vi hoppades på att få se vi med). Men ICKE!! Vi konstaterade ganska snart att vi hade större tur att se björn på Orsa Grönklitt (Björnparken).

När vi är nere på byn så ringer pappa och frågar om jag hade tid att klippa honom.. Visst! :) På vägen dit säger Danne att jag ska gå in genom dörren och fram till pappa och klappa till honom i huvudet och säga -"Så där! Nu har jag klippt till dej!" Hahaha!! Kul älskling! :D Hehe!!

Senare åkte Jag, Danne, Ewa, Madde, Adde & Tom ut och "lekte" kurragömma (i bilarna så klart.. vem orkar gå?? :) hehe...) Finns juh inte så mycket att göra i lilla bynn.. Men men man får väl hitta på nått :) Hade ganska kul till en början.. Tills vi bytte lag.. Tjejerna vs. killarna (Tom hade åkt hem lite tidigare, han var chaufför). Vi (tjejerna) hittade ett utmärkt gömställe.. För att de ena ska hitta de andra så ska man ge ledtrådar om vad som finns inom en radie på ca 500m, t.ex. Sopstation, stort gult hus, lastkaj o.s.v... efter ett tag när vi upptäckte att de inte hittade oss så sa vi "älven" som ledtråd.. grejen var att man måste se det man ger som ledtråd.

När dom tillslut hittade oss så uppfattade vi dem som tjuriga.. -"Vart faan ser ni älven härifrån?" Fick vi höra när dom kom.. Vi visste juh att den fanns på andra sidan kullen... men men.. vi ville bara vara snälla och hjälpa dom på traven. Ahh!! Det blev väl några diskusioner efter det sen hittade vi på nått annat.. Och nu sitter jag här.

Tror att det är dags att gå och lägga sig!


Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0