Dessa dagar.

I början av helgen hade vi Ewa, Madde, Adde, Helen, Anders och Tom på besök. Spelade kort och satt och pratade. :) Det var riktigt trevligt.

I förgår fick jag för mej att frosta av frysen. Kunde nästan göra en snögubbe av all "snö" som fanns där inne :P Ringde upp till pappa och frågade om jag kunde få låna nån kylväska med honom, och det fick jag så jag åkte upp och hämtade dom. Längst in i frysen bakom all "snö" hittade jag skinkinnanlår :P Så jag och älsklingen bestämde att vi skulle göra smördegsinbakat kött. MUMS!

Igår morse... eller rättare sagt kl.05:00 ringde Ewa mig, hon ville prata med någon när hon gick hem till Marie. Hon hade varit på fest eller nått :) Var en aning trött när hon ringde. Konstigt vah?!? hehe!
När hon var framme så visade det sig att Marie inte sov hemma, och hennes ena hund hade nästan vält varenda blomkruka i hela huset, spillt ut sin "lilla" vatten skål så det blivit lera av blomjorden, varit uppe i Maries säng (med leriga tassar) och skitit inne i vardagsrummet. Hunden gillar inte att bli lämnad hemma. Hade aldrig klarat av en sådan hund.
Ewa frågade mej om inte jag hade kunnat komma och hämta henne (om jag orkade). Så jag väckte Danne och frågade om han ville och orkade följa med till mora för att hämta henne, och det ville han. Så klockan 06:00 på morgonen gnissade jag och älsklingen till mora för att hämta syrran. Sen var det bara hem och sova.

Idag (efter att vi gått upp) har vi inte gjort så mycket. Pratat med Mats & Gina på Skype. Sen gick jag och älsklingen in i köket för att göra mat. Rester från igår. Senare knackade det på dörren och in kommer Ewa & Madde med Tufflan och Emil :) Lite oväntat så där, men trevligt :) Spelade lite kort och hade kul. Ewa var fortfarande bakis från igår. Hehe!

Tussan har iaf. bevisat att hon kan kallas för "mini pooper" (ett namn som Ewa, Madde och Adde använder på henne). Vet inte varför men jag antar att det är mjukmaten som gör henne dålig i magen. Hon gick nämnligen på lådan för att skita och vi som satt vid köksbordet kände det ganska väl. Först börjar Ewa svära över hur det luktar, och Madde börjar asgarva åt henne, tills ångorna kom fram till henne också. Hehe! Då var det inte bara Ewa som svor. Helt plötsligt började Ewa hulka och vi skrattade ännu mer. Sen reser hon på sig och springer ut på balkongen. OCH SPYR! Blä! Kan lova att det inte luktade så gott om "poopie" hahaha!! Sen satt Ewa och mobbade lillen tills Emil gick på lådan och gjorde samma sak. Fast då luktade det ännu värre, och än en gång sitter Ewa och hulkar och springer ut på balkongen och spyr! Sååå mysigt! Men vi andra fick oss ett gott skratt iaf. hehe!

Sen när dom skulle åka så följde vi med upp till mamma & pappa. Skulle få en oöppnad kattsands låda med Ewa. Sen när vi kom hem så tömde vi kattlådan totalt och skurade ur den, lika så med den gamla lådan. Sen torkade vi rent dom och fyllde upp båda lådorna med ny kattsand. Hann inte ens gå 1 minut innan BÅDA katterna var där. hehe! så typiskt!

Men men! Nu tror jag nog att det är dags att sova lite.. Faan jag måste vända tillbaka dygnet. Nån som har några tips??



Sov Så Gott!!

Kommentarer
Postat av: Gina Johansson

vända på dygnet, lägga dig tidigt o gå upp tidigt e det enda som hjälper tror jag

2008-10-20 @ 09:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0