Sorry.

Varken hann eller orkade skriva något igår. Har bakat nästintill hela dagen. Fattar inte riktigt varför jag gjorde så mycket.. Ser ut som att hela tjocka släkten ska komma. Men vi blir nog bara 7 st idag :) Så nu får dom lov att äta massor :P Hehe!!

Lägger ut några bilder :P



Lite muffins innan dom ska in i ugnen :P



Färdiga muffins :P



Blivande rulltårta :)



Blivande mockarutor.. På väg in i ugnen.



Färdig i ugnen. Dax för glasys..



Förberedde denna då kakan var i ugnen!



Måste observera  att detta var första gången som jag någonsin gjort Mockarutor/Kärleksmums, och vill man ha strössel eller kokos på så ska man vara snabb så det fastnar när det fortfarande är kletigt. Min hann dock stelna en aning men jag slängde in den i ugnen några sekunder, så pass att det inte åkte av. Så jag hoppas att dom är ätbara.

Resultatet:



Färdig! Gjorde några med kokos också (önskemål) :D Men annars blev det strössel som älsklingen ville ha :)



Och en sockerkaka :P



Sen var det dags att börja med bullarna :)



Gjorde dubbel sats av någon konstig anledning men här är halva degen iaf. :)



Den andra delen är utkavlad och sen har jag börja lägga på ett tunt lager margarin.



Kan lova att jag inte var snål med kanelen :) eller sockret för den delen :P Hihi!!

 

Ihop rullad och sen var det dax att skära den i bitar och lägga den på en plåt (i bullformar).



Här fick dom ligga och jäsa ytterligare en stund under en handuk :)



Älsklingen fick i uppdrag att pensla och sockra bullarna innan dom skulle in i ugnen :P



Det blev en plåt som blev lite brända (enligt min mening, inte denna dock, men dom fick Danne behålla för sig själv då han vägrade att kasta dom :) hihi!)

Blev en ganska lång dag igår och sent blev det dessutom. Sen städade vi lite och sen var det dags för sängen.



Inte nog med det. Väcktes i morse kl.09:30 av Tom. Han och Adde hade kört fast uppe i Nybolet. Så det var bara att sätta sig i bilen (som Danne spolat av igår) och åka upp till dom. Lerigt och jätte mysigt.. Så nu är bilen såååå fiin.. EJ!



Fin vah??

När vi kom upp till Tom så såg det lite värre ut än på bilden Tom skickade till Danne..



Fick bogsera upp den Med Toms bil som vi åkte ner och hämtade.. Gick lite segt i början men det gick till slut. Man är väl van :D Haha!! Efter alla gånger i vinter som jag och älskling fått agera bärgare :P

Inte nog med det heller... Fick ett argt telefonsamtal igår av en viss person som jag inte får nämna namnet på.. Danne fick skulden då han berättat att jag bakade. Personen i fråga kom då ner på ett besök för att ta ett smakprov. När personen kommit hem igen och ska parkera bilen så bakar denne över en isig snövall och glider bakåt rätt in i en stolpe så backspegeln spräcktes :) Fniss! :) INTE VÅRAT FEL!! :D Skyll på snön! hihi!!



Sen MÅSTE jag bara lägga ut en bild på våran sötnos Tussan som var hos vettis i Måndags. Hon fick så mycket beröm av veterinären för att hon varit så duktig.



Här är hon fortfarande groggy.. Hon sitter och sover. Hon gjorde precis som Skruttan gjorde när hon började vakna upp.. Envisades att gå några steg och sen somnade på plats.

Ska tillbaka till vettis efter 12-14 dagar och ta bort stygnen. Skulle vara gratis om man inte måste söva ner henne men det trodde inte veterinären då hon var SÅ duktig, skulle nog inte vara några problem där.. Hon har inte behövt någon tratt heller. Hon har bara putsat sig och tvättat runt såret. Hon bet lite i stygnen igår, så vi satte på henne tratten, men det slutatde med att hon knatade runt runt BAKLÄNGES. Så vi tog av henne den igen och sen la hon sig i min fotända och somnade.


Sååå nu har ni lite att läsa en stund. Nu ska vi göra klart här så får vi se om det blir ett inlägg lite senare.




Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Gina Johansson

Ska bli gott med fika sen, du kan få baka åt mej med hihi. ska vi göra krabbelurer sen oxå kram

2009-04-08 @ 13:04:43
URL: http://mingardpalandet.blogg.se/
Postat av: Sandra

jag kan komma och äta upp allt dedär jag:) såg så gott ut så vi måste nog åka upp nu:P hahah, Bokstavligen:)

2009-04-08 @ 15:02:17
URL: http://sandrasiitari.blogg.se/
Postat av: kaka

jävlar så du har bakat då :D

Och lilla missekatten då, ser ju helt slut ut stackarn :I hoppas att allt är bra me er :) kram och hälsa

2009-04-09 @ 00:19:44
URL: http://kakasbloggse.blogg.se/
Postat av: Maelstrom

Oj,här har det bakats ser jag.. Smaskens. ;P



2009-04-09 @ 18:48:50
URL: http://maelstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0