Hänt mycket idag...

I morse vaknade jag av att Tobbe satt och red på mej (NEJ... inte på det sättet!) Han ville bara vara "snäll" och väcka mej. Tack! Sen åt jag lite frukost innan jag stack bort till amv. Hade fortfarande inte vaknat till 100% när jag kom dit. Men men.. det gick bra ändå. När jag kom ut därifrån så mötte jag Danne & Tobbe som satt och väntade på mej. Vi rullade vidare till posten för att skicka iväg ett paket och efter det åkte vi bort till Nordea.

Under tiden vi väntade på våran tur där inne så ringde syrran och frågade vad vi skulle göra idag. Hon var ensam och ville umgås, så jag sa till henne att hon kunde juh få följa med till mora och stor handla. Så hon skulle bara duscha och göra sig klar under tiden vi gjorde våra ärenden innan vi skulle åka.

Sen gnissade jag, Danne, Madde & Tobbe ner i mora för att handla. Stannade först till vid Amtech, Danne & Tobbe skulle in och kolla upp en grej. Under tiden ringde jag mormor för att fråga om någon skickat av tipset åt henne, det var klart, men jag fick en liten lista som jag skulle handla åt henne & morfar.

Stannade även till nere på gågatan och gick in på Leklust. Jag och Madde skulle kolla efter sällskapspel. Men vi hittade inte det vi letade efter. Men vi hittade ett annat som Madde kläckte ur sig en kommentar om som vi stod och skrattade åt. HAHA!! Mycket lustigt! Men sant! Tyckte vi iaf. Hehe!

Sen åkte vi till Preem för att tanka bilen så vi skulle ta oss hem igen. Träffade på Robban (Kusins pojkvän), så vi stod och pratade en stund. Han följde med oss in på Djur Magasinet, skulle bl.a. köpa en ny klosax till Tissarna.. Den andra vi har hemma får man juh ta i för kung och fostreland för att ens kunna få isär. Och det är inte populärt när en av tissarna är rätt så ivrig att komma ur famnen, hon HATAR att klippa klorna.

Efter det åkte vi upp på ICA MAXI.. Hittade inte så mycket där inne.. förutom ett sop.. (till bilen) Danne bröt juh av skaftet på min gamla av misstag så jag fick en ny :)

Sen åkte vi vidare till Willys där det iaf. tog 1 timma att gå runt.
Väl inne i frukt & grönt delen så hittar jag en morot. Och jag kan lova att den var stor... Har aldrig sett något liknande.. den var gigantisk.

Se själva....



Jag sa det till Madde. Den måste jag ha! Då frågade Tobbe om jag inte fick något hemma. Haha! Lustigt! Sen hittade Tobbe den mest missbildade moroten han kunde hitta... Den här ska jag ge till Ewa, sa han. Haha! Ekonomiskt.. Hon behöver juh inte ens byta batterier tänkte jag :) Moahaha!

Sen fortsatte vi med handlandet.... Det var juh bara en sak lilla Milla inte hade tänkt på... Ni förstår snart vad jag menar. Väl ute vid bilen när vi skulle packa in så slutade det med att vi typ hade 10 plastkassar och 3 papperskassar och 5 personer som skulle upp i Älvdalen. Bra planering! Och med en baslåda som tar upp nästan hela platsen i skuffen. Madde som satt fram hade en massa på golvet vid sina fötter och 2 stora plastkassar i knät. Ena platsen i baksätet var fullpackad från golv till tak, i hatthyllan låg en bal toalettpapper som Danne, Tobbe och Emma fick ha nackstöd. Såg verkligen jätte "bekvämt" ut.. INTE! Plus att de tre i baksätet fick dela på två platser med en massa kassar i knäna. Men men.. hem kom vi iaf. med ALLT och ALLA.

Sen kom vi till den andra saken som Milla inte heller tänkt på.. HUR FAAN ska allt få plats i den lilla frys vi äger?? Men allt gick in med nöd och näppe. Tack och lov!

Efter att vi packat in allt på sin plats så lämnade vi av Madde hemma. Jag, Danne, Tobbe och Emma åkte vidare upp i bjärre. Skulle äta Tacos med Gisela och Becka. Gisela hade förbetett det mesta tills vi kom. Mums... vad gott det var! Det var verkligen länge sen vi åt Tacos..

Efter maten satt vi och pratade och kom in på ett ämne som gjorde att Tobbe ville att vi skulle ringa Kaka.. Sagt och gjort.. Samtalet slutade med att vi tjatade på Kaka att komma upp till dalen.. Men hon tog sig ingenstans så vi sa att vi kunde hämta henne. Och det gick hon med på.

Danne & Tobbe skulle förbi Tussa och dricka kaffe efter att vi var klara i bjärre, så jag sa att jag kunde juh åka och hämta Kaka under tiden. Eftersom jag inte ville åka själv så ringde jag till Madde & Adde och det slutade med att Ewa också följde med. Kuul! När vi äntligen kom fram till Mora så ringde jag Kaka för att höra var hon var. Nusnäs så klart :) Hon frågade om jag visste om man kunde fylla på mobilen med 50:- men det visste jag inget om. Nackdelen var att klockan var 23:05 när vi pratade så vi konstaterade att vi inte skulle hinna ut till nusnäs och tillbaka till en mack för att hinna handla, så jag fick vända och åka till Statoil i Kristineberg och handla åt henne. På vägen ner igen åker vi ifatt en bil som saktar in. Sen börjar han bromsa in vid sidan av vägen så jag börjar köra om. När vi ligger jämsides börjar han dra på igen och menar på att vi ska racea.. Mmm visst.. Jag bromsar in och lägger mig bakom igen. Vid rödljusen vid Statoil så blinkar jag och visar att jag ska sväng, och bilen framför märker det så han gör en usväng och kör efter. In på statoil parkeringen, antagligen så ville han väl veta vilka vi var. Dom åker sakta förbi och sen åker dom vidare. Av ren ilska ger jag dom fingret vilket dom får syn på.. Tuta hade han på bilen iaf. Räcker väl kanske med att jag säger så.

Innan vi åkte ut för att hämta Cockie som ännu inte var klar så stannade vi på Donken. Ewa, Madde och Adde var hungriga.. :)

Sen åkte vi vidare till Nusnäs.

På vägen upp mot Älvdalen sitter vi och pratar gamla minnen. t.ex.

Tror det var på Falukalaset.. Ewa påminde om gången som jag, Ewa, Madde, Kaka, Tom och Robin åkte ner för att festa. (Madde som inte hade åldern inne skulle vara nyktert sällskap). På vägen ner blandar Milla en grogg som ser ut som diskmedel.. för att inte tala om att det smakade som det också. Sätter på korken på 1,5 liters flaskan och kastar den på golvet i baksätet. Väl framme i falun är nästan hela flaskan tom. Och jag kan då lova att den skiten drack då inte jag av. Men man började fundera när Madde & Kaka nästan skrattade åt det mesta och jaaa. behöver jag säga mer?? Ewa säger till mej att hon ska gå och möta Emilia så jag skulle hålla koll på Madde. Efter ett tag när Ewa kommer tillbaka är Madde stupfull. (Milla är oskyldig, lite iaf) hehe! :) Vi (jag, Ewa, Madde, Kaka och Emilia) går undan lite för några av oss behövde en toalett som inte fanns speciellt tillgängligt.. Men vi hittade ett buskage.. Mycket bra... Madde och Kaka hoppar upp och sätter sig på gångräcket som fanns där. Helt plötsligt försvinner Madde. Sen hör man bara ett asgarv. Bakom räcket ligger Madde och kläcker ur sig den smarta kommentaren. -"Oj, va runt det va!" Duktigt syrran.
Sen får Madde & Kaka för sig att dom ska gå in i buskaget och "uträtta sina ärenden". Efter en stund hör man hur dom fnissar där inne. Grenar som knäcks och ut kommer 2 damer som ser ut att ha varit med i en lerbrottnings match. Dom var allt annat än rena.

Eller den gången jag, Tom och Kaka (var några till också) festade och stannade till på Sibylla i Rättvik för att äta. Var verkligen VRÅLhungriga. Kaka sitter kvar i bilen medans Milla beställer maten och tar med den tillbaka till bilen. Skickar in maten till Kaka som sitter i baksätet medans jag står kvar utanför. Jag kollar besviket in på Kaka och säger med nedstämd röst. "Mähh, jag fick inget kött i min hamburgare", "Inte jag heller!" säger Kaka. Till vi upptäcker att Millas kött ligger i vattenpölen utanför bilen och Kakas ligger på Toms jacka. Hehe! Stackars Tom! Hehe! Menmen.. vi var väl kankse lite slapphänta. :) Hihi!

Sen var det fler historier också men dom blev bara värre och värre :)

Väl framme i Älvdalen så skulle Ewa, Madde & Adde hem. I Parkbacken möter vi Danne och Tobbe som börjat gå hem men vi plockade upp dom på tillbaka vägen.

Hemma i lägenheten spelade vi lite kort och annat. Hade ganska kul iaf. :D HAHA!! Vi kom underfund med att man kan ha ganska kul med lite tejp och en tisse. Hihi!

Kaka smakade på min gigantiska morot :)



Tobbe ser lite trött och sliten ut :S



Och älsklingen <3



Neej nu måste jag faan sluta och försöka få lite sömn. Det har varit en mycket lång dag!



God Natt med er alla!
Enjoy My Crazy Life! :)


Kommentarer
Postat av: Kaka

fy fan vilket ful kort du har lagt ut på mig!! :D haha... bara så du vet så ligger de kort ute på dig me! mohahha

2008-11-09 @ 22:46:13
Postat av: Ewe

Haha du skriver ju långa romaner som man inte orkar läsa men orkade läsa det där om moroten som han tänkte tillägna mej, snäll av honom men tror inte att han behöver oroa sig över mitt sexliv :) Möjligtvis ge mej ett dagen efter piller så jag inte blir gravid med första bästa :D HAHA !!

2008-11-21 @ 23:10:46
URL: http://ewediggestiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0