Fortsättningen...

Jag slutade väl med att vi var på väg mot Ullared va?? Vill inte påstå att jag hittade speciellt mycket där :/ En mysdress var väl typ allt.. Och lite småprylar.. typ bra o ha saker ;) Haha!! Höll på att få panik på allt folk som näst intill slogs om grejerna :/ Jisses!!

Därefter rullade vi mot Göteborg. Skulle sova hos en vän till Sandra. Men innan det tog vi några vändor inne i görteborg :) Passade även på att kika på prakeringen till Liseberg ;)



Ooooh!! Tror inte vi såg en enda ledig parkering.. ?

Efter det letade vi upp ett ställe att äta på. Pojkarna tyckte typ Donken eller nått i den stilen och tack och lov att inte dom fick bestämma :) Sandra googlade på lite restauranger i Göteborg och hittade ett ställe som hette Bryggeriet som låg på Avenyn. Ångrar INTE att vi valde det stället :) Inte direkt ett sådant ställe vi brukar besöka men lätt att jag återkommer om jag ska till Göteborg igen :) Visst kostade det men jisses vad god mat vi åt :P

Sandra & Robban valde Oxfilémedaljonger och jag och älsklingen valde Filé Mignon :P Med glas vin och öl ;)

Efter det strosade vi tillbaka till bilen och började röra oss mot vår nästa hållplats.





Mikael och Camilla. Två supertrevliga och roliga människor :) Fick även träffa Camillas föräldrar. Också ett par trevliga människor, likaså Camillas syster :)

Vi hade trevlig ett antal timmar in på natten.



En och annan öl och jäger blev det :P

Dagen efter hade vi (eller snarare de andra) beslutsångest om vi skulle på Liseberg eller inte. Jag hade iaf. inga problem med att välja vad jag ville. Sen kom Sandra med den brillijanta idén att vi kunde ju gå in och kolla hur mycket folk det var där inne INNAN vi köpte åkband :) Så det gjorde vi :) Tror vi fick vänta 10 minuter som längst till en karusell :D

Jag tjatade om att vi skulle åka Balder och då ställde Sandra ultimatumet att jag skulle åka Kanonen med henne om hon ens skulle sätta sin fot i Balder. Hmm.. Och jag som aldrig... ALDRIG åker karuseller som åker upp och ner!!!! Men jaja!! Så gärna ville jag åka Balder :)

Väl i Balder sitter Sandra och skriker... och någonstans där kunda jag tyda att hon ville strypa mej :D Haha!! Lilla gumman då! Fast jag ska väl inte säga så mycket... själv satt jag och skrek som en treåring i Kanonen.

Men innan vi ens kom in på perrongen till Kanonen så pirrades det i magen... Ingen av oss hade åkt den innan.. Så där står vi alla 4... förväntansfulla.. ser på när människorna som står framför oss i kön kliver på tåget.. Sen hör vi en röst som säger att passagerarna ska luta huvudena tillbaka i stätena... SEN... Vips.. så e dom borta..
0-75 km/h på 2 sek.. Oooh.. Då blev jag nästan skitnödig... Sen var det våran tur! Åktiden tar 1 minut och 13 sekunder... Men det kändes som en halv evighet. "Varför lyssnade jag på dej?" "Jag sätter inte min fot i den här igen!" " JAG VILL NER!!!!!" "AAAAAAAHHH!!!!"

Så kul tyckte jag att den var! Haha!! Men men.. tror att det var adrenalin kickarna som fick mej att åka den igen och igen och IGEN!! Och jag skrek samma sak varje gång!!


Har iaf. bestämt mig att lägga undan pengar så det blir en sådan här resa nästa år också :P

Efter Liseberg var det bara att börja rulla hemmåt. På vägen ut (eller in???, vet inte riktigt då vi åkte fel ett antal gånger :D Haha!!) så fick vi syn på detta :)



 :) Liten vah?? :) Haha!!



Får se om jag uppdaterar lite senare ikväll.. eller imorgon :)


Kramar

Kommentarer
Postat av: Sofiaa

hahaha åh Millan... Balder! Kommer du ihåg när vi åkte den för första gången när vi hade hälsat på mossan i Urkelljunga? Haha.. "Äh vi sätter väl oss längst fram medans vi ändå håller på" Första backen.. "öh, det står 70 graders lutning på skylten?!" "AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH" hahahaha. Puss

2010-09-17 @ 22:49:14
URL: http://stahlbebis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0