Renovering av fönster :D

I tisdags väcktes vi av två snickare som ville in i lägenheten. Hyresvärden tyckte väl att efter 5 års prat om att byta fönster, att det kanske var dags att göra det.

Nån dag innan hade jag precis städat klart hela lägenheten. Hade varit så fruktansvärt noga att jag inte hade behövt städa på ett år. (Kändes det som iaf) Men sen kom snickarna... På kvällen när jag torkade golvet efter dom så var vattnet i skurhinken alldeless svart. Men det kanske inte var så konstigt när dom hade gått in med skorna.

Lägger ut lite bilder på resultatet och vägen dit iaf. :)


Vardagsrummet (innan dom börjat)




Sovrummet (innan)




Köket starx efter att dom börjat




Jag sa att jag ville ha något som skyddade sofforna så snickarna fixade fram lite plast som vi hade över elekroniken och sofforna. Dom sa att det inte kom till att bli så mycket skräp som yrde runt utan mest nedanför fönstrena.. men men.. man kan inte vara för säker :)




Gardinerna och sängkläderna fick äran att ligga under plasten i sofforna




Alla tre fönster samtidigt :)




UT MED DET GAMLA.......




OCH IN MED DET NYA :)
För er som kanske inte reagerat så hade vi 3 smalare rutor i vardagsrummet i det gamla fönstret och nu idet nya så är det 2 bredare. Mycket bättre och mycket snyggare.




Tyvärr så har vi fortfarande inga lister eller fönsterbrädor ännu. Dom har iaf. varit här och tagit mått och sånt... så vi har temporärt satt upp plast för att slippa ha isoleringen framme då katterna inte kan låte bli att leka med den.

Så nu har vi 2 rutor (med 3 glas) i vardagsrummet och 1 ruta i köket och sovrummet...(också 3 glas)


Meeee liiiikeeee ;)





Ni kanske ser hur det ser ut runt omkring. Skräp överallt och hur stökigt som helst. Men nått får man väl offra?? eller?!


Aja.. Bättre än innan.. så vida vi får lister och fönsterbrädor också :) Hehe!!



Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Ewe

Va de nå heta snickare ?? HAHA

Varför va inte jag där ?? :O

2010-02-20 @ 20:39:12
URL: http://ewediggestiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0