Imorgon gäller det..

Kl.06:00 lämnar jag och mamma Älvdalen. Då blir det Akademiska i Uppsala. Som vi har väntat på i flera månader.. Känner mej både orolig och exhalterad.. Har fortfarande inte packat klart än :S Suck! Vill åka samtidigt som jag inte vill......... Jag hoppas bara att jag inte har för höga förhoppningar så jag blir besviken sen. Håller tummarna att allt kommer gå bra...

Måste lägga tankarna åt ett annat håll...

I fredags eftermiddag var jag och älsklingen upp på sjukstugan.
Det började med att jag några dagar innan har upptäckt att jag har tre små knölar bakom mitt högra öra plus en knöl på höger sida av halsen. Kände att jag ville kolla upp det så att det inte var något farligt. Åkte som sagt upp på sjukstugan och knatade in till receptionen. Hon frågade om jag hade bokat en tid. Nej, svarade jag. Då gav hon mej ett nummer som jag skulle ringa och göra det... HALLÅ viket jävla system dom har idag..

Hur som helst så ringde jag och tjejen i telefonen sa att jag var lite sent ute. Sen undrade hon vad saken gällde, så jag förklarade som det var. Hon bad mej dröja en stund medans hon skulle kolla om **** var kvar. Och det var han.

Gick in till receptionen igen och anmälde mej och fick inte sitta många minuter innan dom kallade på mej. Gick in på **** rum och förklarade det hela. Jag frågade om det kunde vara så enkelt att det berodde på mina örhängen, som kanske på natten när jag sover legat och trykt in i sidan av huvudet och bildat förhårdnader. Men jag fick ett direkt nej... det var det inte. Men han kunde inte säga mej vad det var. Han tyckte att jag skulle ta ett blodprov så dom kunde kolla mångden på röda och vita blodkroppar, så kunde han ringa mej i början på nästa vecka ang. provsvaret.

Fick sätta oss utanför lab och vänta på tjejerna där inne. Kände hur jag började andas tungt, hjärtat började slå hårdare och fortare och varenda kroppsdel på mej började leva sitt eget liv. Älsklingen sa att det var lugnt och att allt kom till att gå bra. "Lätt för dej och säga, det är juh inte dej dom ska ta blodprov på" fräste jag tillbaka... Stackars älsklingen.. Att han ens står ut.

Efter en stund kom en tjej och frågade om jag skulle in till dom. Hälst inte, svarade jag. Hon flinade bara åt mej och vinkade in oss. Jag satte mej i stolen och kände att allt blev genast mycket jobbigare.. Hon sa att dom tyvärr inte kunde ta något blodprov efter som blodet hann till och bli förstört innan helgen var slut. Yes!!!, utbrast jag genast, med ett stort leende på läpparna :) MEN vi kan ju kolla om du har några bakterier i blodet... DÅ.. blev allt jobbigt igen..

Hon kom ihåg mej sen förut så hon visste hur rädd jag var... Hon sa åt mej att ta djupa andetag och luta mej tillbaka. Men jag envisades med att sitta upp och vara stel som en pinne... Sen sa hon återigen att luta mej tillbaka, ta djupa andetag och lägga fram handen. Hon skulle inte röra den förrän hon fått klartecken från min sida. Sen satte jag mej upp och sa åt henne att hom fick göra det direkt innan jag ångrade mej för annars kunde jag ligga där hur länge som helst och ta djupa andetag och bara dra ut på tiden...

AJ SOM FAAAN!! Fort gick det och ont som fan gjorde det... Snacka om att man har smärtgräns NOLL!!!

Provet visade iaf. inga som helst tecken på bakterier i blodet. Tur det iaf.

Sen undrade hon vad det är som är så jobbigt för mej, om det var personalen, sjukstugan eller bara sprutor. Sprutor svarade jag ganska hastigt.. Hon erbjöd hjälp från deras sida.. Jag kunde få komma upp hur ofta jag ville så kunde dom sticka mej i fingret oftare. Super snällt.. Men nej tack! Men å andra sidan går det ju bättre och bättre för varje gång.

Jag menar för något år sedan när mamma följde med mej fick dom sitta i 2 timmar och vänta innan dom ens fick röra vid mej. Efter det tog det bara 1 timme... efter det 15 minuter och nu i fredags tog det bara 2 minuter :)

Hon tyckte att jag var duktig :) FAAAN det tycker jag också så jag skämtade och sa att jag hade förtjänat ett klistermärke. JAAA... men absolut svarade hon.. Nej nej jag bara skojade, svarade jag. Nej det är klart att du ska få ett!! BAMSE!! Yeay!! Hehehe!!




Nej usch!! NU måste jag verkligen sova..

eller iaf. packa klart.... :S



God natt med er! Sov så gott för det kommer inte jag att kunna göra....


Kommentarer
Postat av: Lollo

Hejsan!

Lilla gumman du ÄR duktig!! :)) Om er resa beror på det jag tror så kan du väl tala om hur det gick!? Håller tummen! Ha det bra! Kram till dig från mig! Ge Marianne en kram från mig!

2009-10-12 @ 19:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0