Sjukstugan

Älsklingen följde med mej till sjukstugan idag. Skulle prata med en läkare ang. mina p-piller och göra en hälsokontroll samtidigt. Läkaren lyssnade på hjärtat och tog ett blodtryck som såg bra ut. Allt gick bra till en början.

Innan vi gick passade jag på att fråga om vad anledningen kunde vara då jag de senaste 5 dagarna rasat 10 kilo i vikt...? Han tyckte att det var bra att jag gått ner.. men hallå!! är inte 10 kilo mycket på 5 dagar när jag iaf. i en månads tid har legat på samma vikt ungefär?? eller? Jag tycker då iaf. att det är så. Hur som helst så sa han att han kunde skicka in mej till tjejerna på labb så kunde dom ta några prover. PROVER??? Aldrig i livet! Jag hatar sprutor. Är livrädd...

Efter en viss övertalan så gick jag med på att dom kunde få sticka mej i fingret. Vi gick och satte oss utanför labbet och efter en liten stund kikade en sköterska fram och sa hej. Hon frågade om jag skulle ta några prover. Ja, svarade jag ynkligt. Sen sa hon att hon tyckte att jag såg blek ut. KONSTIGT tyckte jag. Hon sa att jag skulle komma in så skulle dom ta hand om mej.

Jag fick sätta mej i en sån där stol där dom tar proverna. Kände att jag blev alldeless tung i huvudet. Sen började jag skaka. Jag frågade om dom fick lov att ta ett prov i armvecket eller om det gick bra med ett stick i fingret. Hon sa att hon skulle gå och fråga den andra sköterskan som var där, och efter en stund kom hon tillbaka igen och strax efter henne kom den andra sköterskan.

Till slut kunde jag inte hålla mej längre. Tårarna bara kom. Båda sköterskorna blev lite chokade över att jag var så rädd. Men dom var hur lugna som helst. Jag reagerade knappt på att ena sköterskan stack mej. Hon tog så mycket blod hon kunde, och passade även på att göra ett sockertest. Sen kände jag att jag blev illamående. Ena sköterskan hissade bak stolen i en liggande ställning och den andra gick iväg och hämtade ett kallt blött papper och la i pannan på mej. Sen släckte ena av dom lampan i taket så jag fick ligga och ta det lugnt en stund.

När dom kom tillbaka frågade dom om det kändes bättre. Dom var hur gulliga som helst och det kändes verkligen som att dom brydde sig. Helt underbara sköterskor.

Svaret på sockertestet var iaf. bra. På morgonen (fastande) skulle man ligga under 6,0 och jag låg på 5,1. Tur det iaf. Hoppas bara att dom andra proverna är bra. Jag vet att dom skulle göra ett test på sköldkörteln också. Sen kommer jag inte ihåg vad det var mer för tester.

Jag vill iaf. ge en STOR ros till tjejerna på labb som så varsamt pysslade om mej.



Många kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0