Plantering :)

Idag har jag sått mina fröer :) Hade köpt en 50 liters jord säck, små växthus och beställt några fröer från Impecta. Men det visade sig att det hade räckt med en liten jord säck :) Haha!! Har typ lite mer än 75% kvar av jorden. Men mamma och moster skulle ev. också så fröer så dom får ta resten :)



Mitt växthus, jorden och fröerna :)



Ena växthuset är klart :P



Och slutligen det andra + 2 i krukor (som ni kanske ser) :D Hehe!!

Det jag har planterat är:
-Trådpalm
-Benjaminfikus
-Murgröna
-Grästräd
-Japansk Zelkova
-Kaktus (som älsklingen ville ha)
-Drakblodsträd
-Japansk Kottepalm
-Fröer som jag fått med svärmor (Lollo)

 Och för skojs skull testade jag även: 
-Apelsin (som jag gjort förut men min söta katt hade sönder plantan så den dog)
-Päron
-Citron


Så jag får väl se om det blir något i år också :)



Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Gina

Det blev ju jättebra, hur har du gjort skyltarna kram

2009-03-31 @ 08:51:37
URL: http://mingardpalandet.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snygga..hahah en va ju ROSA :P

2009-04-01 @ 19:57:12
URL: http://sandrasiitari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0