Liten tur.

Det blev ingen sjö idag. Under tiden som vi väntade på Tom så åkte Madde & Adde före oss upp på sjön. Men dom skickade ett sms ganska precis efter att dom åkt att dom var på väg tilllbaka. Dom tyckte att det var spårigt där uppe och lite för hårda vallar. Så vi struntade i det.

Mamma ringde strax efter och undrade om vi kunde göra henne en tjänst, så under tiden som Madde & Adde tog en väldans omväg hem så hjälpte jag, Danne & Ewa mamma. När vi var klara åkte vi hem till oss igen. På väg ner tillbaka till lägenheten börjar bilen stutsa.. Även fast jag hade full gas så åkte vi bara i 20km/h. Hmmm...!? Slut på bensin kanske?? Japp!! Tog oss fram till banken, 150 meter kvar till lägenheten :/ Där... med halva bilen upp på trottoaren och andra halvan på vägen stod vi... Ewa satt i baksätet och jämrade sig... PINSAMT!! tyckte hon :) Jag kunde inte göra annat än att skratta :D

Ringde Madde och frågade hur långt dom kommit och bad dom skynda sig... Men vi ville inte stå där mitt på byn så Ewa & Danne gick ur och knuffade bilen ner till Ica ungefär. Sen tog vi bensindunken och gick bort till OK där vi mötte Madde & Adde som kom precis. Tankade i dunken och gick tillbaka till bilen.

Sen följde Madde & Adde med Tom ut i skogen en sväng och vi skjutsade hem Ewa. Sen samlades alla hemma hos oss och vi satte oss och spelade kort :) PS. Jag kom inte sist!


Nu ska jag och Älsklingen lägga oss och kolla på en film ;)


Sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0