Jahapp.. var ska man börja?

Som jag skrev i det senaste inlägget så har det juh hänt en del den senaste veckan.. men jag kan juh dra det i den ordning som bilderna är knäppta :)


Här är vi ute på nässjön och åker.. Undra om det kan vara Madde som testade att köra?? Är inte säker men jag tror det :)



Testade kanske att ploga? Vem vet!? Hehe!



Till och med KAX körde fast några gånger :)



Dagen efter när Danne var på jobbet följde jag med Madde, Adde och Tom ut på sjön igen. Madde skulle ta några kort på Tom när han "sprutade snö" som han kallade det. (Madde har lagt upp en av bilderna på sin blogg, om ni är intresserade så finns hon i min vännerlista)

Även Tom satte sig fast ett antal gånger... Men det är väl inte så konstigt när vi åkte där det inte var plogat.. Var ganska kul att sitta bredvid honom :) Hehe!! Men inte när vi körde fast.. för JAG fick gå ut och skotta :/



Lite senare åkte vi tillbaka till banan för att ta något varv där.. Tom frågade om han fick testa våran bil ett varv och om jag kunde filma honom när han kom i kurvorna :) Visst!! Det kunde jag väl :) Madde hoppade också ur vid mej för att knäppa lite kort på Adde som kom ett halvt varv efter Tom.

Filmade, filmade och filmade... När Tom var klar sladdade han in alldeless vid oss och parkerade lite snyggt.. Sen vände jag mej om för att filma Adde när han kom sladdande.. Han kom närmare, närmare och närmare... PANG!!!!! Shit!! Min första kommentar var -"Såg han inte bilen eller?"



Det roliga... ? Inte för att det finns något roligt i det men ändå.. Jag fick med allt på film!

Vi gick fram till bilarna för att kolla på vraken.. Trodde att båda var kvaddade.. Men det syntes ingenting på våran.. NADA! Inte ens lycktan var trasig... Inte en spricka.. Hmm.. Konstigt.. För min del var det juh bara bra.. Audin hade slagit i det hårdaste stället på våran bil...

Tom ringde upp Persa och frågade om han hade tid att kolla på bilen. Jajjemen... Vi fick åka in i garaget direkt.. Snällt! Han hjälpte oss redan samma dag. Det blev en massa bankande, spacklande, slipande och målande.. Persa sa att Adde fick köpa en ny stötfångare för den var inte mycket att göra åt.. Och hade Persa fått som han velat så hade han bytt hela skärmen, men som vanligt så saknas det pengar.. Så han sa att han skulle göra sitt bästa och att den inte kommer bli i utställningsskick.. Han var juh ärlig innan han började iaf. Men jag tycker att det blev bra.. Den ser juh bättre ut nu än hur den såg ut innan...

Resultatet



Efter någon dag följde vi med upp på sjön igen och åkte lite :) Gick ganska bra denna gång. Hehe!

På väg ner därifrån så svängde vi förbi Persa för att kolla hur långt han hade kommit med Toms bil. Han var klar :) Hade satt på extraljus och dragit lite kablar. När vi skulle sätta oss i bilarna för att åka därifrån så kom en gammal tant på spark med en lös schäffer trippande efter henne.. av ren reflektion så frågar jag henne om det var hennes hund, men det var det inte, men hunden hade följt efter henne från byn. Vi lockade på henne (hunden) och hon kom så snällt och viftade på svansen :) Jag ringde ett samtal till Polisen och anmälde att vi hittat en lös hund. Så dom fick en beskrivning på hunden och mitt mobilnummer.

Persa tyckte att vi kunde lämna hunden hos honom men ingen tittar väl ner dit om man letar efter sin lösa hund.!? (Nämner inga namn men en av oss trodde att han bara ville ha hunden där så han kunde ta åt sig äran när ägaren hittat henne)... Jag säger inget så har jag ingenting sagt, men jag tyckte iaf. att Addes ide var bättre.. Ta med hunden ner på byn så kunde Adde själv stå ute vid vägen med hunden ifall ägaren skulle åka förbi, under tiden som jag & Madde gjorde i ordning maten. Men vi kom bara till korsningen sen stannade Adde vid en bil som stod stilla, han frågade om hon letade efter en hund och JAA!! det gjorde hon :)

Jaahaapp.... Maten!? Till mat gjorde vi tacos. Madde och Adde bjöd på kalaset som tack för hjälpen med bilen. (Ska bjuda igen någon gång för ni ställer alltid upp tillbaka ;) )

Igår städade jag en aning och passade på att tvätta några maskiner med kläder.. PLUS att jag har bytt gardiner :)

I vårat sovrum sitter nu ett par som vi fick med Lollo & Patrik i julklapp... supersnygga :P



Och i köket satte jag upp mina andra favoriter.. mina blå..



Sen hittade jag en sak som jag fick av lillasyster som hon gjort i skolan som jag satte upp ovanför sängen :) Hon kommer bli sååå glad när hon ser det :D Tihi!!



Syns lite dåligt men på de yttersta delarna så är det kina tecken och på den i mitten så är det en drake i nederkant. Jag gillar den super mycket :) Hon menade på att hon skulle slänga den.. Knappast sa jag... JAG tar den.. Så jag fick väl dom egentligen inte men typ :P hehe!!

Idag har jag & Danne varit ner och besiktat Jerrys/Morfars bil.. När vi var klara ringde jag upp Jerry först..
Jerry: Hur gick det?
Jag: Ska jag vara helt ärlig så tror jag att du har köpt grisen i säcken!
Jerry: Vah! Var det  många 2:or?
Jag: Öööh!! Det var då minst 6 stycken iaf.
Jerry: VAAAAH! 6 STYCKEN!!!! Va i helvete!?!?
Jag: *asgarvar*, förlåt, jag skojade bara. Den gick igenom med blankt papper!
Jerry: *pustar ut*, Åhh! faan, va bra!

Hehe, fick bara lov!

Efter besiktningen åkte vi upp till mormor, skulle åka med Tom upp till Lasarettet för att träffa Madde & Adde som var där. Adde skulle röntga handen och ta av gipset.
Och efter det åkte vi tillbaka till mormor. Vi skulle sjutsade henne till lasarettet också. Madde & Adde åkte därifrån lite tidigare då de hade ett annat ärende också innan de skulle upp till dalen igen. Under tiden som mormor är inne på ett rum sitter jag och Danne i väntrummet och spelar på mobilerna. Efter en liten stund tröttnar jag och upptäcker att vi sitter bredvid en växt. "En sån här skulle jag vilja ha hemma!" sa jag till Danne, "Du och dina växter!" fick jag till svar. Efter en stunds beundran bröt jag av en liten del för att ta med hem :) Hoppas bara att den klarar sig :) Hehe!!

Fick ett sms nyss av Adde som undrar om vi ville följa med ut på sjön idag igen :) Tror starkt på att vi ska med :)


Neej.. nu är den 11 maskinen med tvätt klar så jag ska ta hand om det nu.. sen är det typ bara 4 eller 5 maskiner kvar... beroende på hur jah måste sortera :) Så det kan juh bli mer om jag har otur :)

Kommentarer
Postat av: Lollo/svärmor

Hej o hå!

Nu har jag i alla fall blivit på lite bättre humör tack vare dig! ÄLSKAR! att läsa din blogg. man får sig alltid ett el fler goda skratt o vips! så är humöret på topp igen. Tack,gumman. Kul att se gardinerna på plats, blev ju riktigt bra.

Nu ska jag klampa ner till brevlådan o se vad den har för trevligt att bjuda på idag.

Ha det bra o sköt om dig. Krama om han du delar möbler m ifrån mig. Kram till dig oxå!

2009-01-29 @ 14:03:16
Postat av: Karin

Tjenis penis Millan Pillan!!!!

Hoppas att ni har det bra! Jag hörde av en liten brunögd fågel att ni kanske fått jobb ni båda!!! Mycket stort grattis. Håller tummarna! Många utropstecken det blir... Själv sitter jag och söker efter lägenheter mm ett jäkla bestyr det med. Jaja. Nu är det så att jag vill ha en bild på hur det blev med barbordet, nyfiken i en strut du vet!

Hälsa Daniel och ge varandra en kram från mig!!!

kram kram Monster karin

2009-02-05 @ 16:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0