Försäkring.. Tack och lov!

Som jag skrev tidigare så har min digitalkamera fått sig en smäll så linsskyddet inte stänger sig riktigt.. Kollade upp försäkringen, och den gällde t.o.m. juni eller om det var juli. Fixade så vi kunde åka till mora en snabbis och gå in på OnOff för att lämna in den. Fan va jag är glad så här i efterhand att jag skaffade försäkring på den :) Behövde inte lämna in den för att sedan vänta i flera månader på att få tillbaka den. Utan jag fick en helt ny :P Fick välja precis vilken jag ville, men helst i samma prisklass som min förra eller lägre, för annars hade jag fått lägga en mellanskillnad. Blev en liknande av den jag tidigare haft. Men nackdelen med den var att den bara fanns i rött, och inte i svart som jag ville ha. Men jag tror att födelen väger nog över en aning då det är 10 megapixlar i stället för 7,1 som det var på min förra.

Beklagar bilderna då dom är tagna med min gamla mobil ;)



Uppifrån...



Baksidan...



Och slutligen framsidan :)

Måste säga att jag hade väldigt svårt att skiljas från min gamla älskling.. Vi som upplevt så mycket ihop ;( Hehe!! Har lite separationsångest :) Iaf. med vissa saker..




Inte nog med att min älskling gått sönder... Min kaffebryggare som jag vunnit på en skyttetävling har antagligen också fått sig en smäll (alltså kannan).... eller så är det någon som inte vet hur man använder en kaffebryggare :( Upptäckte att det är en spricka i botten (som går runt hela kannan), det är ett under att inte botten bara försvunnit.
Pratade med mamma som sa att dom ev. hade en kanna liggandes.... men hallå.. det är inte samma sak.. det är juh inte den jag har vunnit ;( ni kankse tycker att jag är töntig men det skiter jag i. Värdesätter mina saker väldigt mycket. Speciellt mina priser.. Men å andra sidan så är dom väl till för att användas....

Hur som helst så har Danne fixat en ny nu. Ganska snygg :) Var tvungen att testa jag också :) Och tro det eller ej men kaffet var fan så mycket godare i den nya :) (jag som inte ens dricker kaffe) hehe :) Kanske beror på vattenfiltret som skulle vara i den.. ?? Vet inte om jag ska vara ärlig.. men men.. Kul dag... ?? vet inte det heller...



Aja.. var iaf en olycka i mora samma tid som vi var där.. En buss som kolliderat med en personbil.. Vems felet var vet jag dock inte men bussen var iaf. inte så fin..



Hoppas att det inte fanns folk i bussen...


Efter det så skyndade vi oss hem då jag skulle göra en grej innan 20:00. Vill inte ta så mycket mer om det nu men ni kommer troligen få veta inom en snar framtid ;) Hihi!!


Nej nu ska jag gå och göra någon nytta sen blir det sängen :)


Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Gina

Ja försäkringar kan va bra att ha, snygg den var oxå och jag gillade färgen Kram

2009-04-01 @ 23:24:56
URL: http://mingardpalandet.blogg.se/
Postat av: Frida

Ha.. du har exakt lika kamera som jag! men min är blå. =) Hur tycker du att den funkar?

2009-04-01 @ 23:39:20
URL: http://fidixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0