Kopparknallen i Falun.

Igår började dagen med att jag fick gå upp vid 8:00. Det var meningen att vi skulle börja åka då men de andra var lite försenade så jag fick sovmorgon :) Hehe!

Väl framme i Falun började vi med att väga in vapnen. Efter det fyllde vi i kort över vilken klass och vilket vapen vi skulle skjuta med. Jag skulle skjuta med både B & C (kaliber 32 & 22). Efter att vi lämnat in korten så hade vi ca 10 min på oss att göra oss i ordning innan våran patrull med C vapen skulle ut på första varvet.

Någon det gick väldigt bra för under varvet var Madde som i slutändan bara tappat 6 träff. Själv tror jag att dom sa att jag tappat 13 träff. Vet inte vad jag höll på med men träffen satt inte där jag ville. Fast vi var uppe på Älvdalens skjutbana dagen innan och sköt in. Men men, så kan det gå ibland.

Adde stackarn då.. vet inte vad han tänkte på under varvet... Men när vi skulle fram och räkna träff så hade Adde noll och Madde hade 12 träff på sin tavla. (Max man kan ha är alltså 6 träff). Adde sköt med andra ord på fel tavla. Vi andra hade lite roligt åt honom men det kan jag lova att jag ångrar.

När det var min tur att gå med B (som jag gjorde ganska direkt efter att vi kom tillbaka med C) så hann jag inte mer  än till tredje stationen för än jag sköt på fel tavla jag också. Men men.. ångrar att jag mobbat Adde lite där. hehe!
Gick inte så bra för mej med B vapnet heller. aja!

På vägen hem iaf. så kläckte jag ur mej att jag hade skänkt en 20 lapp till en dam i Linköping som kommit fram med en lapp på knagglig svenska och ett fotografi på 2 små barn. Och hade jag inte gett henne nått så hade jag fått så dåligt samvete. Även om det skulle vara en bluff.. men det visste jag ju inte för tillfället. Sen blev jag totalt dumförklarad och de andra bara skrattade åt mej. Sen börjar Tom i baksätet.. "Snela jelp mäj... inGa penGar!" Och då började alla skratta ännu mer.. sen sa han igen "Miila.. jelp mäj... snela!" Sen började jag själv skratta så tårarna sprutade.. mascara i hela ansiktet.. skit bra! Hahaha!

Senare när vi kommit hem så kommer Madde, Adde och Ewa på besök och säger att dom har en present med sig till mej.. Fram kommer en sparbössa som dom skrivit en egen text på.. Följande stod på bössa... "Hjep mej snela" "Saving for dummies" och "Pängarna går til alla fadderbarn i afikat" haha!! skit sneeelt!

Tack tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0