Lilla Katten..

Stod och rensade lite på köksbordet och tänkte att jag skulle göra lite snyggt med några flytljus vi fått med Linda. Det gick kanske 10 minuter om ens det sen satt det en katt på bordet. Nyfiken...



Vad är det där??

Sen var hon fram med nosen och upptäckte ganska snart att det var varmt... Men om vi testar med tassen då? Snabb som satan var hon dit med tassen och daskade till ett av ljusen så det skvätta vatten över hela köksbordet medans de andra ljusen skumpade som på hela havet stormar.

Hon fick sterarin på trampdynorna och lite i pälsen.



Syns lite dåligt men man ser att det är nått där.

Så här fint blev ljuset iaf.



Fiiint!


Lite senare skulle jag inviga katternas nya klosax (en sån där med fjäder, så den öppnar sig själv). Hade en vanlig förut men den började kärva så man fick öppna den med både händerna, vilket inte är att rekommendera när man har en katt som hatar att klippa klorna. Iaf....

Började med den lättaste som är Tussan.. Gick hur bra som helst till skillnad mot förra gången då hon låg och muttrade och jämrade sig, men inte nu.

Sen var det dags för den vrånga.. Skruttan... Som absolut hatar att klippa klor.. Normalt så brukar vi få lov att vara två när vi klipper henne men jag tänkte att jag skulle försöka själv. Jag blev riktigt förvånad faktiskt... En tass, två tassar, (lite gnäll) tre tassar och slutligen sista tassen.. Då blev hon lite otålig men det gick bra ändå. Hon har nog börjat fatta att det inte är något farligt.

Kan juh nästan tänka sig själv.. Två stycken som håller i en när man ska klippa naglarna... jag hade då fått panik. Kanske är så hon känner!?? Vem vet??

Aja.. nu ska vi göra oss klara sen ska vi gnissa till Venjan en sväng. Är bjudna på middag. Så det ska bli kul :)


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hahaha...minipooper jäkla klant :) Men söt är hon :)

2008-11-24 @ 19:20:52
URL: http://madelenesiitari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0