Otur!

Kan inte säga annat än stackars Adde!....

Onsdag:
Snön hade precis kommit i Älvdalen och Adde är på väg hem från jobbet. Hinner kanske 250-300 meter och kör rakt fram i en T-korsning och ner i diket på andra sidan. Som jag har förstått så är bilen inte det vackraste, och inte ens körbar. Tack och lov att grabben använder bilbälte!


Torsdag:
Adde jobbar sin sista dag på sitt jobb och är efter denna dag arbetslös. Jippie!

Senare på natten åker jag, Danne, Ewa, Madde & Adde in på akuten med Adde. Det var väl lika bra att åka in för säkerhetsskull med tanke på att han hade ont i nacken och bröstet. Han fick ett rum ganska direkt och blev undersökt. Nackkrage på, och sen bar det av upp på röntgen.



Vid hans sida sitter det moraliska stödet :) Hans flickvän, min syster!

När resultaten kom tillbaka fick vi veta att han var utom fara, så vi kunde åka hem.


Lördag:
Adde hade match med sitt innebandlag som mötte Falun (tror det var så iaf.). Ute på planen fick Adde crosschecking i ryggen (tror Madde sa så) och ramlar, landar och tar emot sig med vänster handen, vilket slutar med att han får ont och får linda in armen med bandage.

Senare var han chaufför åt Tom här i byn som i sin tur senare skulle till mora. Skulle sova hos en vän. Adde sa att eftersom han ändå skulle skjutsa ner Tom till mora så kunde han juh passa på att gå in på akuten och be dom kolla upp handen. Så han frågade om jag & Danne kunde följa med utifall han skulle få gipsa eller få något smärtstillande som gjorde att han inte fick köra bil, så kunde jag köra hem. Det blev Tom, Adde, Madde, Jag & Danne som åkte.

Väl på akuten (som var tom på folk) fick Adde ett rum ganska fort (för ovanlighetens skull). Han blev undersökt direkt och kom sedan tillbaka till väntrummet där vi andra satt. Han sa att han skulle upp på röntgen (igen, som nån dag tidigare). Han sa att läkaren som undersökt honom hade sagt att om han hade tur så var det bara en REJÄL stukning.

Efter att han kommit tillbaka från röntgen så visade det sig att det inte bara var någon stukning. Han hade fått en båtbensfraktur och skulle få gå i gips fram till februari 2009. Det innbar att hans innebandy säsong var över för i år. Han skulle inte få använda handen fysiskt över huvudtaget.



Jaaa... vad kan man säga? STACKARS ADDE!

Han fick iaf. bli kvar på akuten inatt så vi ska in och hämta honom samtidigt som vi plockar upp Tom. Tyckte Adde sa nått om att dom ev. skulle stifta frakturen så vi får väl se hur det går.

Tom ville iaf. bli hämtad vid 11:00 tiden så jag får väl se om jag ens går och lägger mej eller om jag är vaken. Känner mej inte det minsta trött. Men det kanske inte är så konstigt när jag har vänt på dygnet. MÅSTE vända tillbaka det!


Aja.. skriver kanske senare idag då och berättar hur det gick. Om jag e vaken ;)


Sov så gott på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0